środa, 29 kwietnia 2015

Domowa pizza





Domowa pizza

 Idealna pizza musi mieć dla mnie lekkie, chrupiące ciasto, aromatyczny sos pomidorowy i kilka podstawowych składników. Na koniec wystarczy skropić ją oliwą z oliwek i można delektować się pysznym smakiem. Coraz więcej pizzerii oferuje typową włoską pizzę na cienkim cieście, ale ja i tak wolę zrobić ją w domu i dodać to na co akurat mam ochotę.

Składniki na ciasto (dwie średnie pizze)

300 g mąki pszennej
20 g  świeżych drożdży
180 ml ciepłej wody
1 łyżeczka brązowego cukru
pół łyżeczki soli
1 łyżeczka oliwy z oliwek


Do małej miseczki wlewamy pół z przygotowanej wcześniej ciepłej wody, dodajemy cukier, łyżeczkę mąki, drożdże i dokładnie mieszamy. Tak przygotowany zaczyn odstawiamy na 15 minut. Do dużej miski przesiewamy mąkę, dodajemy sól, resztę wody, oliwę z oliwek i zaczyn z drożdży. Ciasto wyrabiamy ok. 7-8 minut, aż będzie sprężyste. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 40 minut. Po tym czasie ciasto powinno podwoić swoją objętość. Z ciasta formujemy dwa cienkie placki na pizzę. 

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 250 stopni przez ok. 8-10 minut. Polecam Wam wyłożyć pizzę bezpośrednio na rozgrzaną blachę, aby była bardziej chrupiąca.

Ja swoją pizzę zawsze smaruję domowym sosem pomidorowym, dodaję mozzarellę i ulubione dodatki. Tym razem zdecydowałam się na świeżą bazylię zmiksowaną z ząbkiem czosnku, czarne oliwki, a na sam koniec pieczenia dodałam pomidorki koktajlowe. Świetnie sprawdzi się też szynka parmeńska z rukolą.


Sos pomidorowy

pomidory z puszki (bez zalewy)
1 ząbek czosnku
suszony tymianek i oregano


W małym rondelku podgrzewamy pomidory, dodajemy przeciśnięty czosnek i po chwili dokładnie blendujemy. Gotujemy przez kilka minut na małym ogniu, a pod koniec dodajemy suszone zioła.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz