wtorek, 5 maja 2015

Domowa tortilla pełnoziarnista






Domowa tortilla pełnoziarnista 

Jeśli tortilla kojarzy Wam się z niezdrowym jedzeniem serwowanym w barach typu fast food, to mam nadzieję, że dzisiejszym wpisem udowodnię, że jest inaczej. Domowe placki tortilli są banalnie proste w wykonaniu i sama żałuję, że dopiero teraz się o tym przekonałam. Zrobiłam je z mąki pełnoziarnistej i dodałam siemię lniane, aby dodatkowo wzbogacić ich wartość odżywczą, ale możecie wykorzystać również mąkę pszenną. Dodatki tak naprawdę zależą od Was, ja najbardziej lubię moją tortillę z warzywami, kurczakiem i sosem ziołowo-czosnkowym. Świetnie sprawdzi się na obiad czy szybki lunch w pracy.

Składniki (6 porcji)

Tortilla (6 średnich placków)

2 szklanki mąki pełnoziarnistej
szczypta soli
150 ml gorącej, ale nie wrzącej wody
2 łyżki oleju roślinnego
2 łyżki siemienia lnianego

Nadzienie

500 g piersi z kurczaka
3 łyżki oleju roślinnego
1 i 1/2 łyżeczki curry w proszku
1 i 1/2 łyżeczki słodkiej czerwonej papryki
1/2 łyżeczki ostrej papryki
1 łyżeczka oregano
sól i pieprz do smaku
ulubione warzywa: mieszanka sałat, pomidor, ogórek, oliwki, cebula

Sos ziołowo-czosnkowy

3 łyżki jogurtu greckiego
1 łyżeczka suszonego oregano
1 łyżeczka suszonego tymianku
kilka posiekanych listków świeżej bazylii
świeżo mielony czarny pieprz
1 przeciśnięty ząbek czosnku

Zaczynamy od przygotowania ciasta na tortille. W dużej misce mieszamy mąkę i sól, dolewamy wodę i olej, wsypujemy siemię lniane. Na początku mieszamy łyżką, a po chwili zaczynamy wyrabiać ciasto ręką przez około 3-4 minuty. Miskę przykrywamy ściereczką i odstawiamy.

W międzyczasie kroimy kurczaka w cienkie paski i przekładamy do miski. Wsypujemy przyprawy, dodajemy 2 łyżki oleju i dokładnie mieszamy. Warzywa kroimy według uznania.

W małej miseczce mieszamy składniki na sos.

Ciasto na tortille dzielimy na 6 części. Formujemy kulki i lekko spłaszczamy dłonią. Wałkujemy osobno na podsypanym mąką blatem do uzyskania cienkich placków, nie muszą być idealnie okrągłe ;) Każdy placek opiekamy po ok. 30 s z każdej strony na mocno rozgrzanej patelni z nieprzywierającą powłoką. Pilnujemy, aby placki zbytnio się nie spiekły, ponieważ zrobią się twarde.




Na sam koniec smażymy przez ok. 5 minut kurczaka, aż będzie ładnie zarumieniony.

Tortille smarujemy sosem, nakładamy warzywa, kurczaka i zwijamy.





2 komentarze:

  1. wszędzie szukałam przepisu na zdrową wersję tortilli bo ostatnio za mną chodzi, a tu proszę!:) powiedz mi tylko czy siemie lniane mielone czy ziarenka? :)

    whiteeandblack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Użyłam całe ziarenka :)

    OdpowiedzUsuń